copywriting internetowy
Fot. Pexels.com

Copywriting dla wielu osób stał się obleganą formą generowania dodatkowego lub stałego dochodu. Podczas wykonywania pracy polegającej na tworzeniu kreatywnych treści marketingowych mogą zdarzyć się błędy. Popełniają je zarówno początkujący, jak i bardziej doświadczeni copywriterzy. Jednak klient, często konkretny i drobiazgowy wymaga, aby artykuły stały na wysokim poziomie, zwłaszcza pod kątem poprawności merytorycznej i stylistycznej. Jakich błędów unikać, aby poprawić jakość tworzonych tekstów? O tym dowiesz się z tego wpisu.

Copywriting – czy dla każdego?

Powiedzmy to sobie otwarcie i szczerze – copywriting nie jest dla każdego. Analizując rynek związany z tworzeniem rozmaitych, kreatywnych treści można zaobserwować dwie, utrzymujące się od jakiegoś czas tendencje. Pierwsza – wzrost zapotrzebowania na teksty wysokiej jakości, druga – spora liczba przybywających, nowych osób w branży. Mimo że obie zależności są względem siebie wprost proporcjonalne, to jednak wątpliwość budzi fakt, że coraz więcej osób podejmuje się tego przedsięwzięcia. Niestety nie przekłada się to na lepszą wydajność pracy i wzrost jakości tworzonych tekstów. Skutkiem tego stanu rzeczy jest duża konkurencja na rynku oraz masa przeciętnych copywriterów, co przekłada się po części na zabieganie o klientów. Niemniej nie ujmujmy umiejętności tym, którzy znają się na swoim fachu, jak mało kto. Jednak warto zaznaczyć, iż copywriting to branża, w której nie każdy się sprawdzi.

copywriting internetowy
Fot. Unsplash.com

Najczęstsze błędy w copywritingu

Przyjmowanie zleceń od klientów dotyczących tworzenia różnego rodzaju kontentu wymaga zarówno zrobienia dokładnego researchu, jak i stworzenia unikalnej treści, która będzie przyciągać uwagę, tym samym realizując określone cele. Copywriting to sztuka pisania, więc poprawność merytoryczna i językowa jest kwestią fundamentalną. Między innymi na tym etapie mogą pojawić się trudności. Poznaj 5 najczęstszych błędów popełnianych podczas tworzenia artykułów.

Nierzetelny research

Czynność ta może spowodować, że artykuł będzie niekompletny i mało wartościowy pod kątem treści. Ponadto podczas eksploracji różnych źródeł w poszukiwaniu wiedzy mogą pojawić się błędy rzeczowe wynikające ze zbyt powierzchownej i ogólnej analizy. Wówczas taki artykuł może zostać odrzucony przez klienta lub cofnięty do poprawy. Jeśli zależy nam na dobrych jakościowo tekstach, copywriting musi składać się z dokładnego researchu bądź kwerendy.

Błędy językowe

Błędy gramatyczne, stylistyczne, interpunkcyjne, rzeczowe i wreszcie ortograficzne mocno zaburzają jakość treści. Sprawiają, że tekst odbierany jest jako nierzetelny. Traci on na swojej wartości w oczach klienta i sprawia, że jego autor jest odbierany jako osoba nieprofesjonalna i niekompetentna. Niestety copywriting jest to specyficzna dziedzina, w której liczą się wysokie umiejętności techniczne oraz dobry warsztat.

copywriting internetowy
Fot. Pexels.com

Branie zbyt dużej ilości zleceń

Dotyczy to głównie początkujących copywriterów, dla których wizja większych zarobków jest niezwykle kusząca. Zazwyczaj źle mierzą oni siły na zamiary, a w praktyce okazuje się, że ich moce przerobowe są znacznie mniejsze, niż im się wydawało. Może to skutkować utratą stałych klientów, a w tej branży czasami nie ma miejsca na tego typu błędy. Copywriting nie polega na pisaniu niezliczonej ilości tekstów, a na tworzeniu angażujących treści, które spełnią określone cele. Zatem od liczby napisanych artykułów zdecydowanie ważniejszą kwestią jest ich jakość.

Powierzchowna znajomość zasad SEO

Trzeba wziąć pod uwagę, iż klienci są różni tak, jak ich wymagania i wytyczne co do realizowanego projektu. Spora część klientów wymaga jednak przynajmniej podstawowej znajomości zasad SEO, które odnoszą się do pozycjonowania danego artykułu w wyszukiwarkach internetowych. Copywriting z uwzględnieniem znajomości reguł dotyczących wysokiego miejsca poszczególnych treści jest zadaniem wymagającym nie tylko posiadania sporej wiedzy, ale również stosownych umiejętności technicznych. Powierzchowna znajomość zasad SEO jest więc błędem, który może powodować uboższym portfolio i odrzuceniem tekstu przez klienta.

Mało rozbudowane portfolio

Portfolio jest tym, na co wielu klientów w pierwszej kolejności zwraca uwagę podczas nawiązywania współpracy. Mało rozbudowane i ubogie portfolio zmniejsza szansę na otrzymanie zlecenia. Warto zadbać nie tyle o ilość prac, ile przede wszystkim o jakość, gdyż dla zleceniodawcy ten aspekt jest zdecydowanie ważniejszy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here