Bieżnia domowa to dobre miejsce na relaks i medytację

Celem medytacji jest uspokojenie i lepsze poznanie siebie. W domowym zaciszu, przy dobrej muzyce (niekoniecznie relaksacyjnej) może być to bardzo łatwe. Bieżnia domowa umożliwia wygodną medytację w ruchu.

Oczywiście są pewne wymagania, które trzeba spełnić, by taki spacer miał sens. Szczególnie jest to ważne na początku, gdy dopiero zaczynasz uczyć się tego. W późniejszym czasie taki ruch będzie dla ciebie łatwy i przyjemny praktycznie w każdych okolicznościach.

  1. Trzeba wyłączyć telefon. Nie powinien cię on rozpraszać.
  2. Jeśli tego potrzebujesz, postaraj się wyciszyć. Może to być tradycyjna medytacja, kąpiel lub inne czynności, które sprawiają ci przyjemność.
  3. Ustaw bieżnię w wygodnym dla ciebie miejscu. Postaraj się o odpowiednią temperaturę w pomieszczeniu. Możesz otworzyć okno. Dobrze, by bieżnia domowa stała naprzeciw niego.
  4. Ubierz się wygodnie.
  5. Zdecyduj, jakim tempem chcesz spacerować.

Chodzi o to byś szedł (szła) zgodnie ze swoimi potrzebami i odczuciami. Za szybki spacer nie pozwoli Ci skupić się na odczuciach ze swego ciała. Zbyt wolny zaś może być nużący. Idąc możesz wykonywać drobne ruchy typu wymachy czy skręty. Możesz próbować rozmasowywać miejsca najbardziej napięte. Poczuj się wygodnie w swoim ciele. Poczuj, że umysł i ciało to jedno.

Zasady medytacji w ruchu na bieżni:

  1. Bądź świadomy /a swojego ciała. Zwróć uwagę na ruch poszczególnych swoich kończyn, mięśni i stawów. Poczuj kontakt z otaczającym cię światem. Poczuj, jak pracuje bieżnia domowa, jak przesuwasz stopy po jej taśmie. Możesz przyjrzeć się jej i temu, co ją otacza.
  2. Skup się na odgłosach, które do ciebie docierają. Zastanów się, jakie uczucia one w tobie wywołują.
  3. Postaraj się zsynchronizować oddech z krokami.
  4. Bądź świadomy/a towarzyszących ci w tej chwili emocji.
  5. Nie rób nic wbrew swojemu ciału. Staraj się go słuchać.
  6. Bądź uważny/a. Nie myśl teraz o problemach.
  7. Powtarzaj to ćwiczenie możliwie regularnie.
  8. Robiąc to wszystko pamiętaj o celu: robisz to wszystko po to, by poczuć się dobrze sam ze sobą w tym momencie. Tylko twój spokój ma tu znaczenie.

Bieżnia domowa plus medytacja to sposób na między innymi:

– zwiększenie samoświadomości,

– zmniejszenie poczucia lęku, stresu i napięcia,

– oczyszczenie umysłu ze złych myśli i nieprzyjemnych uczuć,

– wyostrzenie uważności,

– poprawę krążenia krwi, ciśnienie i sen,

– zapobieganie depresji i nerwicy,

– ogólną poprawę myślenia i pracy mózgu oraz całego układu nerwowego,

– poprawę wyników w sporcie.

Bieżnia domowa to może być wspaniałe miejsce na odreagowanie złych bądź nadmiaru wszelakich emocji. Możemy na niej w sposób symboliczny uciekać od problemów, nurtujących nas emocji lub wręcz przeciwnie – gdy jesteśmy szczęśliwi, wykorzystać tę chwilę wydzielanie się endorfin na zrobienie coś dla swego ciała i kondycji.

Bieżnia domowa to najprostsze urządzenie, które umożliwi ci prawidłowy (czyli sukcesywny, regularny i wygodny) sposób na naukę relaksacji w ruchu. Świadomość swego ciała i stanu umysłu w danej chwili to niezbędna umiejętność prawidłowego funkcjonowania w życiu codziennym. Umożliwia to również lepsze wykorzystanie swoich potencjałów, co w sposób oczywisty przekłada się na sukcesy w pracy i sporcie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here